Faculty
Judith PARTOUCHE

Judith PARTOUCHE

Associate Professor
Summary
Judith Partouche is Associate Professor and head of the Marketing and Value Creation research department at Paris School of Business. She teaches Marketing and related topics in Bachelor and Master Degree Programs. Her research topics concern the elderly consumer behaviors, the attitude toward one's own death and its potential effect on consumption and the collaborative process between consumers and companies in the value cocreation process.

Profile

Degree

  • PhD, Business Administration, Marketing (graduated in 2013)

Qualification

  • Head of academic department, Marketing and Communication
  • Head of research department, Marketing and Value Creation

Teaching department

  • Marketing and Communication

Research department

  • Marketing and Value Creation

Chair department

  • Entrepreneurship and Sustainable Business
  • Digital Data Design

Expertises

Marketing
Senior marketing

Publications

Scientific Article
Title Authors Source Date
Online interactions as a terror management mechanism: how death anxiety affects facebook use Judith PARTOUCHE International Journal of Technology and Human Interaction 10/2016
La responsabilité des entreprises dans le vieillissement réussi et le rôle d'internet dans ce processus: une étude exploratoire Judith PARTOUCHE, Karim ERRAJAA Management et Avenir 01/2015
Les modalités et conséquences du processus de collaboration entre consommateur-senior et entreprise et le rôle d'internet dans ce processus : étude exploratoire Karim ERRAJAA, Judith PARTOUCHE, Imen SAFRAOU La Revue des Sciences de Gestion 01/2015
Social media and nostalgic new products: an exploratory study Judith PARTOUCHE, Karim ERRAJAA, Vincent DUTOT European Journal of Innovation Management 01/2013
Chapter
Title Authors Source Date
Les stratégies de coping des consommateurs seniors: possibles déterminants d'un vieillissement réussi ? Judith PARTOUCHE Comprendre le comportement âgé : Nouveaux enjeux et perspectives / Méthodes et Recherches / De Boeck 01/2012
Academic communication
Title Authors Source Date
Comment "Benjamin Button" … lutte contre le temps? Effet de la tendance au rajeunissement sur la formation de l’intention entrepreneuriale chez les personnes âgées Imen SAFRAOU, Judith PARTOUCHE, Adnan MAALAOUI 12/2017
How “Benjamin Button” & Subjectif age … fighting Time? Effect of rejuvenating trend on entrepreneurial intention among elderly Adnan MAALAOUI, Judith PARTOUCHE, Imen SAFRAOU 01/2016
La responsabilité des entreprises dans le vieillissement réussi et le rôle d'internet dans ce processus: une étude exploratoire Karim ERRAJAA, Judith PARTOUCHE Management et Avenir 01/2015
La saillance de mortalité et son effet sur les motivations régulatrices et les préférences produits promotion versus prévention Judith PARTOUCHE, Denis GUIOT 01/2015
Online social networks as a terror management mechanism : the effect of death anxiety on Facebook use Judith PARTOUCHE 01/2015
Effects of Death Anxiety and generativity on The Formation of Senior Entrepreneurial Intentions Adnan MAALAOUI, Judith PARTOUCHE, Imen SAFRAOU 01/2014
Elder driving the TPB: Death around the corner Or resurrection? The impact of anxiety toward death on the entrepreneurial intention of the senior: A modeling perspective Adnan MAALAOUI, Judith PARTOUCHE, Imen SAFRAOU 01/2014
Les modalités et conséquences de collaboration entre consommateur-senior et entreprise sur la co-création de valeur et le rôle des réseaux sociaux dans ce processus : étude exploratoire Karim ERRAJAA, Judith PARTOUCHE, Imen SAFRAOU Colloque Digital Business ESG Management School 01/2013
The co-creation process in the development of nostalgic new products : a netnographics study Vincent DUTOT, Judith PARTOUCHE, Karim ERRAJAA Conférence EMAC 01/2013
The co-creation process in the development of nostalgic new products Vincent DUTOT, Judith PARTOUCHE, Karim ERRAJAA European Journal of Innovation Management 01/2013
The co-creation process in the development of nostalgic new products: a netnographic study Vincent DUTOT, Judith PARTOUCHE, Karim ERRAJAA Administrative Sciences Association of Canada (ASAC) 01/2013
Le matérialisme chez les consommateurs seniors: une étude cross culturelle en France et en Tunisie Judith PARTOUCHE, Inès MHAYA 11th Marketing Trends Conference ESCP 01/2012
Les contributions des entreprises au "vieillissement réussi": une étude exploratoire du rôle de l'outil internet Judith PARTOUCHE, Karim ERRAJAA 01/2012
The co-creation process in the development of nostalgic new products : a netnographic study Karim ERRAJAA, Judith PARTOUCHE, Vincent DUTOT 01/2012
Les stratégies de coping des consommateurs seniors: cadre théorique et analyse critique des outils de mesure existants Judith PARTOUCHE, Sarah BENMOYAL-BOUZAGLO, Denis GUIOT 01/2011
Press Article
Title Authors Source Date
Sénior marketing, préjugés et stéréotypes Karim ERRAJAA, Judith PARTOUCHE, Imen SAFRAOU 01/2016