Faculty
Mariem EL EUCH

Mariem EL EUCH

Associate Professor Research
Summary
Mariem El Euch Maalej is Associate Professor of marketing and responsible of the Bachelor E-Commerce at Paris School of Business. She holds two Master Degrees from Paris 1 Pantheon Sorbonne (2007) and IAE Gustave Eiffel (2006). She received her PhD from Université Paris Est Créteil (2011). Her research focuses on understanding consumer behaviour, his values, representations and his critical point of view about consumption and market practices. She is particularly interested in customer experience, luxury marketing, branding strategies and gastronomy. Her research has been published in ranked academic journals (e.g., Recherche et Applications en Marketing, Décisions Marketing, Management & Avenir etc.) and are presented in international conferences (ACR, EMAC, ICR, Marketing Trends Conference, etc.).

Profile

Degree

  • PhD, Business Administration, Marketing (graduated in 2011)

Teaching department

  • Marketing

Publications

Scientific Article
Title Authors Source Date
Toward a luxury restaurant renewal: Antecedents and consequences of digitalized gastronomy experiences Mariem EL EUCH, Florence JEANNOT, Maud DEMPÉRAT, Marielle SALVADOR, Eline JONGMANS Journal of Business Research 07/2022
L’offre d’expériences multi-situationnelles en gare : Une approche par les points de contacts Mariem EL EUCH, M-C PAQUIER, M DEPARIS Revue d'Economie Regionale et Urbaine 03/2021
Experts’ Viewpoints on Luxury Frontline Employees: What competencies to deliver service quality?, Mariem EL EUCH, J-L. CHANDON, F. POUJOL Journal of Marketing Trends 01/2021
L’expérience touristique mémorable: une approche par le produit emblématique d’une région Mariem EL EUCH, M. SALVADOR Management & Avenir 01/2020
Localised products: products that contribute to gastronomic luxury Mariem EL EUCH, M. SALVADOR Journal of Marketing Trends 01/2018
Rôle de la restauration gastronomique dans la valorisation des produits alimentaires localisés Mariem EL EUCH, M. SALVADOR, I. FROCHOT Décision marketing 01/2017
Les jugements critiques du luxe : une approche par la légitimité Mariem EL EUCH, D. ROUX, J. BOYER Décision marketing 01/2016
Répertoires de critiques et conflits des mondes : une approche conventionnaliste des programmes de fidélisation Mariem EL EUCH, D. ROUX Recherche et Applications en Marketing 12/2012
Academic communication
Title Authors Source Date
Tourisme à l’arrêt, pandémie et restaurants fermés : quand la livraison à domicile invite à repenser l’expérience gastronomique Mariem EL EUCH, F. JEANNOT, M. SALVADOR, M. DAMPERAT, E. JONGMANS Association Francophone du Management du Tourisme 05/2021
Exploring key characteristics of iconic luxury products Mariem EL EUCH, M. SALVADOR, M. BENZI Monaco Symposium on Luxury 04/2021
Modeling Anticipated Phygital Experiences for At-Home Luxury Restaurants Mariem EL EUCH, M. DAMPERAT, F. JEANNOT, M. SALVADOR, E. JONGMANS Monaco Symposium on Luxury 04/2021
L’interdépendance produit/marque iconique : quel(s) rôle(s) dans le management et le développement d’une marque de luxe ? Mariem EL EUCH, M. SALVADOR International Marketing Trends Conference  01/2021
Show Me Your Recipe and I Will Show You Mine! Chefs Secrets to Engage Their Followers on Instagram Mariem EL EUCH, K. RAIES, M. SALVADOR Advances in Consumer Research 01/2021
L’expérience vécue en gare par les voyageurs mobiquitaires : caractéristiques et dimensions Mariem EL EUCH, M-C PAQUIER, M. DEPARIS Etienne Thil 10/2020
Show me Your Recipe And I Will Show You Mine! Chefs Secrets to Engage Their Followers on Instagram. Mariem EL EUCH, K. RAIES, M. SALVADOR 1st Ever Virtual ACR Conference, 10/2020