Faculty
Chiraz AOUINA MEJRI

Chiraz AOUINA MEJRI

Associate Professor
Summary
Chiraz Aouina-Mejri (PhD, Paris-Est University) is an associate professor at PSB (Paris School of Business). Her research interests include corporate social responsibility, retailers’ marketing and consumer’s resistance. Her researches have been published in journals such International Journal of Market Research and Journal of Retailing and Consumer Services. Her research has also been presented at numerous national and international marketing conferences.

Profile

Degree

  • Doctorate, Business Administration, Marketing (graduated in 2010)

Skill

  • Marketing

Teaching department

  • Marketing and Communication

Research department

  • Marketing and Value Creation

Expertises

Marketing
Marketing

Publications

Scientific Article
Title Authors Source Date
CSR : Consumer responses to the social quality of private labels Chiraz AOUINA MEJRI Journal of Retailing and Consumer Services 01/2014
Why are not thou resisting? Consumer resistance toth citizen argument of MASS retairless Chiraz AOUINA MEJRI International Journal of Market Research 01/2012
Book
Title Authors Source Date
Les marques de distributeur socialement responsables: Quel potentiel? Chiraz AOUINA MEJRI Editions Universitaires européennes 01/2011
Academic communication
Title Authors Source Date
Anticafé: à la poursuite du B to B Claire GARCIA, Chiraz AOUINA MEJRI 06/2016
“Antécédents de l’intention entrepreneuriale chez les étudiants : une tentative par les valeurs personnelles de Schwartz” Chiraz AOUINA MEJRI, Gaël BERTRAND, Adnan MAALAOUI 01/2016
“Student and openness to change Toward a personal values approach of entrepreneurial intention” Chiraz AOUINA MEJRI, Gaël BERTRAND, Adnan MAALAOUI 01/2016
Social Media and its influence on propensity to consume Chiraz AOUINA MEJRI, Dhruv BHATLI 04/2015
Sustainable and luxury: Strategy and Communication challenges Chiraz AOUINA MEJRI The international workshop on luxury retails, operations and supply chain management 01/2015
Emotional Ads: Which efficiency toward older persons? Imen SAFRAOU, Chiraz AOUINA MEJRI 01/2014
The role of social media in consumption practices Chiraz AOUINA MEJRI, Dhruv BHATLI 05/2013
Le consommateur tunisien après la révolution: Quelle place pour le développement durable? Chiraz AOUINA MEJRI, Asma CHAIEB 06/2012
What thy consumers want: Managing social quality in Retail Chiraz AOUINA MEJRI, Dhruv BHATLI 06/2012
Marketing Sustainability: consumer responses to the social quality of private labels Chiraz AOUINA MEJRI, Dhruv BHATLI 05/2012
Marketing Sustainability: Perceptions from Tunisian consumers after the revolution Chiraz AOUINA MEJRI, Asma CHAIEB 05/2012
Responsibly yours: Marketing sustainability in Retail Chiraz AOUINA MEJRI, Dhruv BHATLI 05/2011
Résistance du consommateur face à l'argument citoyen des enseignes de distribution françaises: une étude exploratoire Chiraz AOUINA MEJRI, Mouna BENHALLAM 11/2009
Perception des pratiques de développement durable des enseignes par les consommateurs: Une étude qualitative Chiraz AOUINA MEJRI, Laure LAVORATA 09/2007
Case study
Title Authors Source Date
Anticafé, renting out venues: in the pursuite of the B to B Chiraz AOUINA MEJRI, Claire GARCIA Centrales de cas et de médias pédagogiques 01/2017
Anticafé: le temps , c'est de l'argent Chiraz AOUINA MEJRI, Claire GARCIA Centrale des cas et médias pédagogiques 01/2017
Filanthrope: quel potentiel pour une marque de luxe éthique sur le marché français? Chiraz AOUINA MEJRI, TingTing MO Centrale de cas et de médias pédagogiques 01/2017
Filanthrope: what potentetial does an ethical luxury brand have in the french market? Chiraz AOUINA MEJRI, TingTing MO Centrale des cas et médias pédagogiques 01/2017
Anticafé: à la poursuite du B to B Claire GARCIA, Chiraz AOUINA MEJRI 04/2016