Faculty
Xavier MENAUD

Xavier MENAUD

Associate Professor
Summary
Xavier Menaud is Associate Professor of Marketing and coordinator for the Communication and Media Master at Paris School of Business. He teaches communication and related topics in M.Sc and B.Sc. His interests lie in the area of consumer behaviour and sustainable business.

Profile

Degree

  • Doctorate, Business Administration, Marketing (graduated in 2010)

Teaching department

  • Marketing and Communication

Research department

  • Marketing and Value Creation

Expertises

Marketing
Marketing

Publications

Book
Title Authors Source Date
Marque et Contes de Fées: congruence ou divergence sémantique? Xavier MENAUD Universitaires Européennes 01/2011
Chapter
Title Authors Source Date
La vocation me?dicale face a? la fin de vie : de la spiritualite? intime a? l’e?thique collective Françoise PASSERARD, Xavier MENAUD Management et Spiritualité 01/2017
Physician Assisted Suicide at the crossroads of vulnerability and social taboo - Is death becoming a consumption good? Françoise PASSERARD, Xavier MENAUD Death in a Consumer Culture 12/2015
Mini Manuel de Marketing, 2ème Edition Xavier MENAUD, Alain KRUGER, Laurent CARPENTIER, Jean Marc FERRANDI, Aurore INGARAO Dunod, Paris 01/2015
Physician Assisted Suicide at the crossroads of vulnerability and social taboo - is death becoming a consumption good? Françoise PASSERARD, Xavier MENAUD Routledge 01/2015
Academic communication
Title Authors Source Date
"Elicci: Développer sa notoriété dans le secteur des services funéraires" Xavier MENAUD, Françoise PASSERARD 06/2017
Elicci: Développer sa notoriété dans le secteur des services funéraires Xavier MENAUD, F. PASSERARD 05/2017
La Grande Récré - Extension de gamme Xavier MENAUD, Claire GARCIA 05/2017
Mapool : L’étude qualitative au service de la prise de décision Xavier MENAUD, Claire GARCIA 05/2017
Accompanying the demand for social change in end of life care: a qualitative study through the lens of physicians, patients and relatives in France Françoise PASSERARD, Xavier MENAUD 06/2016
"La vocation médicale face à la fin de vie : de la spiritualité intime à l'éthique collective" Françoise PASSERARD, Xavier MENAUD 01/2016
Tweens and Internet: role of digital in the information process. The case of feature film releases Xavier MENAUD, Olivier AUBA 01/2015
Impact de la prédisposition à la nostalgie sur la perception de l'innovation : le cas des rétro-industries Xavier MENAUD International Marketing Trends Conference 01/2013
Impact of the semantic congruence or divergence of Brand Names/Fairy Tales association on Brand Image Xavier MENAUD, Karim ERRAJAA Association of Marketing 01/2011
New Advances in Brand Narration : the Surfing telling Claire GARCIA, Xavier MENAUD Marketing in the Age of Consumerism: Jekyll or Hyde ? 01/2011
Impact de la congruence ou de la divergence sémantique de l'association Marque / Contes de Fées sur l'image de Marque Xavier MENAUD Journée de Recherche en Marketing de Bourgogne 01/2010
Press Article
Title Authors Source Date
Ces marques de luxe qui utilisent des contes dans leur communication Xavier MENAUD 07/2017
Sémiotique de la marque: l'utilisation des contes en publicité Xavier MENAUD 07/2017
iPhone 6 d'Apple : médias, fans, pourquoi la course à la rumeur est plus folle que jamais Xavier MENAUD Le nouvel observateur, Le plus 01/2014
iPhone 5 d'Apple : le culte des keynotes, une stratégie toujours aussi efficace Xavier MENAUD Le nouvel observateur 01/2012
Case study
Title Authors Source Date
Mapool: étude qualitative et prise de décision Xavier MENAUD, Claire GARCIA 09/2017
Thali: du marketing ethnique dans l'assiette! Xavier MENAUD, Claire GARCIA 12/2016
Briochin : retro-marketing et innovation à la française Xavier MENAUD, Claire GARCIA 10/2015